استارتاپ های آموزشی

دور هم آمده ایم تا در زمینه استارتاپ های آموزشی همفکری کنیم

استارتاپ های آموزشی

دور هم آمده ایم تا در زمینه استارتاپ های آموزشی همفکری کنیم

اشتراک گذای مطالب مرتبط و هم افزایی تا دستیابی به فهم، هدف و مسیر مشترک در کسب و کاری جدید

  • ۰
  • ۰

سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها)؛
با نگاهی به وضعیت کشور و منطقه

نوپاها پدیده های تازۀ فضای کسب و کار، بر رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات مبتنی هستند که با توجه به ایده های نو شکل می گیرند و با شتاب بسیاری رشد می کنند. این شکل تازه از مشاغل، شیوه های خاص خود و زیست بوم )اکوسیستم(  متفاوت و پرتحرکی دارد که این به واسطه تحقق موفقیت و اندازه گیری آن، ممکن می شود. در آغاز این مطالعه به تعریف این شرکت ها که در ادبیات جهانی به استارتاپ مشهورند، پرداخته و اهمیت و ابعاد اقتصادی تأثیر و حضور آن، ذکر شده است. پس از آن با اشاره به زیست بوم خاص آنها، اضلاع آن معرفی و بر اهمیت توسعه و رشد متوازن آن تأکید می شود. سپس به معرفی انواع سرمایه پدر حوزۀ نوپاها پرداخته شده است. سرمایه گذاری در نوپا به شیوه های مختلف جذب می شود. در مرحله نخست معمولاً نوپاها با هزینه شخصی خود یا خانواده، خودگردانی می شوند.

آنها در مرحله بعد و با پیشتر رفتن کار، به سرمایه بیشتری نیاز دارند تا از طریق افراد سرمایه گذار علاقمند به این حوزه که به آنها انجل یا فرشته سرمایه گذار می گویند، این سرمایه فراهم شود. این مجموعه معمولاً از میان کارآفرینان موفق، مدیران شرکتها و مؤسسات حوزه های مرتبط، همچنین سرمایه داران علاقمند به ریسک و درآمدهای بالا تشکیل می شوند. این مجموعه ها هزینه رشد و نهایی شدن کسب وکار نوپا را فراهم می کنند. در این بخش شیوۀ جذب سرمایه گذاری جمعی نیز معرفی و نمونه هایی از آن، به اختصار بررسی می شود.

مرحله بعد، مرحله حضور سرمایه گذاران حرفه ای است که در قالب مؤسسات، شرکتها یا صندوق های سرمایه گذار به شکل حرفه ای به سرمایه گذاری ریسک پذیر در حوزۀ شرکتهای نوپای دارای افق رشد بالا می پردازند. این مجموعه ها معمولاً سبد متنوعی از شرکتهای نوپا را گردهم می آورند و با وجود ضریب خطر بالای شکست، تعداد زیادی از این شرکتها، در مجموع با موفقیت درصد کمی از آنها، درصد سودآوری بالایی می یابند که از سایر شیوه های سرمایه گذاری بالاتر است. این نوع سرمایه گذاری، شیوه ها و فرایند خاص خود را دارد که در این مطلب شرح داده شده است.


 سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا 

حجم: 2.84 مگابایت

  • ۹۸/۰۵/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی